Vorheriges Thema anzeigen :: Nächstes Thema anzeigen |
Autor |
Nachricht |
fox registrierter User
|
(#114305) Verfasst am: 09.04.2004, 15:48 Titel: YOU are God! |
|
|
Das ist das fantastischte, sensationellste, ehrfurchtserzeugendste, über-extremeste usw. was ich je gelesen habe...
MUST READ!
Bin wirklich gespannt was eure meinungen dazu sind...!
ENJOY YOURSELF
fox
Switzerland
-------------------
MELLEN-THOMAS BENEDICT'S NEAR-DEATH EXPERIENCE
near-death.com
http://www.near-death.com/experiences/reincarnation04.html
Mellen-Thomas Benedict is an artist who survived a near-death experience in 1982. He was dead for over an hour and a half after dying of cancer. At the time of his death, he rose up out of his body and went into the light. Curious about the universe, he was taken far into the remote depths of existence, and even beyond, into the energetic void of nothingness behind the Big Bang.
During his experience, he was able to learn a great deal of
information concerning reincarnation. Because of his near-death
experience, he was able to bring back scientific discoveries. Mr. Benedict has been closely involved in the mechanics of cellular communication and research dealing with the relationship of light to life called Quantum Biology.
This research is providing dramatic new perspectives on how biological systems work. Mr. Benedict has found that living cells can respond very quickly to light stimulation resulting in, among other things, high speed healing. He is a researcher, inventor and lecturer who holds six U.S. patents.
Mr. Benedict's NDE is reprinted here by the permission of the author's Dr. Lee Worth Bailey and Jenny Yates. Their excellent book entitled The Near-Death Experience: A Reader, published by Routledge, New York, in 1996,is highly recommended by the webmaster. A portion of his near-death experience also appears in P.M.H. Atwater's book, "Beyond the Light".
Concerning Mellen's near-death experience, Dr. Ken Ring remarked, "His
story is one of the most remarkable I have encountered in my extensive research on near-death experiences."
.............
Dr. P. M. H. Atwater Writes:
http://www.subtleenergies.com/ormus/tw/mtb-nde.htm
Mellen-Thomas Benedict's case is part of my original near-death research; a brief version of it appears in my book, 'Beyond the Light'. I can attest that his case is genuine and his claims about the brain tumor and the conditions of his death are true. I have met his mother and step-father, been in his and their homes, and have followed his life since -- his struggles and his accomplishments -- as he sought to find a way to integrate his experience into his daily life while still honoring the mission he felt guided to fulfill.
What you are about to read has a hint of mystery to it, and this is the mystery: this version of his story (which reads like an article) is actually a transcription of a tape made of a talk he gave about a decade ago. Whoever did the transcription then put the story on the Internet for free distribution.
Five different people sent it to me, so I contacted Mellen-Thomas to discuss the situation. He and I both felt it was as if the Universe, his soul, God, was saying to him. . . 'It's time now to open up and share your story. You have something to say that needs to be heard.'
Whoever put his material on the Internet did the man a favor, actually, did all of us a favor, and not just because his is such an interesting case (it truly is) -- but because of how he has matured since and what he has learned. Should you wish to contact him, he has given me permission to publish his address and telephone number:
Mellen-Thomas Benedict
P. O. Box 1898
Soquel, CA 95073
(831) 427-5554
------------
MELLEN-THOMAS BENEDICT'S NEAR-DEATH EXPERIENCE
By Mellen-Thomas Benedict
near-death.com
http://www.near-death.com/experiences/reincarnation04.html
Gelöscht aufgrund Urhebergesetz. Link genügt. H.J.
|
|
Nach oben |
|
 |
kamelpeitsche Weapon of Mass Discussion
|
(#114317) Verfasst am: 09.04.2004, 16:16 Titel: |
|
|
fox hat folgendes geschrieben: | Das ist das fantastischte, sensationellste, ehrfurchtserzeugendste, über-extremeste usw. was ich je gelesen habe... |
Geht so....genau so wie mein Kopf explodiert ist, ist das hier über-extrem
_________________ "Was immer jeder Einzelne mitbringen will an Prägung oder Anderssein - einem kollektiven Imperativ enzieht es sich mit Sicherheit"
|
|
Nach oben |
|
 |
Zyniker singender tanzender Abschaum
|
(#114340) Verfasst am: 09.04.2004, 17:33 Titel: |
|
|
gehört das nicht eher in "spiel, spaß und unterhaltung"?
_________________ Warte, warte nur ein Weilchen, bald schon komm ich auch zu dir.
Mit dem fiesen, scharfen Beilchen mache Hackfleisch ich aus dir.
Aus den Augen mach ich Sülze, aus dem Hintern mach ich Speck,
Aus den Därmen mach ich Würste und den Rest, den schmeiß ich weg.
|
|
Nach oben |
|
 |
fox registrierter User
|
(#114379) Verfasst am: 09.04.2004, 21:04 Titel: alles nur fantasie? |
|
|
Falls es daran liegt, dass ihr eine near-death-experience als 'unmöglich' oder einfach nur als 'theoretisch möglich' aber deshalb nicht wichtig abtut:
(Obwohl es gar nicht darum geht ob dieser mann wirklich tot war, oder ob alles nur eine halluzination war. Was ist das wirklich sensationelle an diesem text/theorie/märchen/was auch immer ??)
Der Agnostiker leugnet nicht die Möglichkeit von Phänomenen, von denen unsere Schulweisheit nichts träumt, schwelgt und schwärmt aber nicht ins Blaue hinein, gibt nicht vor, zu wissen, was er nicht weiß.
Zwar erblickt er in den gegenwärtigen Grenzen unseres Erkennens nicht Grenzen für alle Zukunft und schon gar nicht im Vermögen oder Unvermögen Einzelner das Kriterium des Vermögens der Menschheit. Erscheint ihm doch nicht einmal das Erörtern transzendenter Fragen ganz sinnlos was schon die Explikation seines eigenen Standpunkts verbietet. Ihre definitive Beantwortung freilich schließt er aus.
quelle:
http://www.waschke.de/direkt/evolutionsglaube/evolutionsglaube_m.htm
_________________ Breathtaking Galaxies In Infinite Space
IG Stiller Facebook-Gruppe: Für die Tradition der Nachtruhe ohne Kirchenglocken!
Kirchenglocken und Lärm
|
|
Nach oben |
|
 |
|
(#114381) Verfasst am: 09.04.2004, 21:08 Titel: |
|
|
Du brauchst mir nicht zu erklaeren, was ein Agnostiker ist, ich bin selber einer.
_________________ "Was immer jeder Einzelne mitbringen will an Prägung oder Anderssein - einem kollektiven Imperativ enzieht es sich mit Sicherheit"
|
|
Nach oben |
|
 |
Shadaik evolviert
|
(#114460) Verfasst am: 10.04.2004, 13:02 Titel: |
|
|
@kp
Lies das mal im Boardstil "smartDark" - da explodiert dir wirklich dein Kopf. Zumindest kriegst du 'nen Augenschaden.
_________________ Fische schwimmen nur in zwei Situationen mit dem Strom: Auf der Flucht und im Tode
|
|
Nach oben |
|
 |
|
(#114462) Verfasst am: 10.04.2004, 13:08 Titel: |
|
|
shadaik hat folgendes geschrieben: | @kp
Lies das mal im Boardstil "smartDark" - da explodiert dir wirklich dein Kopf. Zumindest kriegst du 'nen Augenschaden. |
|
|
Nach oben |
|
 |
|
(#114499) Verfasst am: 10.04.2004, 15:03 Titel: |
|
|
ich hab das forum dauerhaft in "smartdark". das einzige was geplatzt ist, war mein zwerchfell aufgrund dieses humbugs hier
_________________ Warte, warte nur ein Weilchen, bald schon komm ich auch zu dir.
|
|
Nach oben |
|
 |
fox registrierter User
|
|
Nach oben |
|
 |
|
(#114649) Verfasst am: 11.04.2004, 11:38 Titel: |
|
|
"near-death-experiences" allgemein. wobei ich natürlich nicht leugnen will, dass ich den text durchaus in irgendeiner facette nicht verstanden haben könnte
da erbitte ich dann erklärung.
|
|
Nach oben |
|
 |
frajo dauerhaft gesperrt
|
(#114667) Verfasst am: 11.04.2004, 12:36 Titel: |
|
|
Zyniker hat folgendes geschrieben: | "near-death-experiences" allgemein. wobei ich natürlich nicht leugnen will, dass ich den text durchaus in irgendeiner facette nicht verstanden haben könnte
da erbitte ich dann erklärung. |
du hast offenbar die ausführungen des FGH-users bernstein noch nicht genießen können.
|
|
Nach oben |
|
 |
|
(#114674) Verfasst am: 11.04.2004, 13:26 Titel: |
|
|
inwiefern? das macht mich ja doch neugierig
|
|
Nach oben |
|
 |
|
(#114690) Verfasst am: 11.04.2004, 14:39 Titel: |
|
|
Vergiss es!
BITTE!
|
|
Nach oben |
|
 |
Heike N. wundert gar nix mehr
|
|
Nach oben |
|
 |
|
(#114698) Verfasst am: 11.04.2004, 16:11 Titel: |
|
|
ich fürchte, ich verfüge nicht über genug durchhaltevermögen um alle seiten zu lesen...aber der erste eindruck hat gereicht
|
|
Nach oben |
|
 |
fox registrierter User
|
(#114739) Verfasst am: 11.04.2004, 20:09 Titel: Near-death = drogen halluzination? |
|
|
Fischkopp sagte im anderen, oben erwähnten thread:
Zitat: |
NDEs lassen sich u.a. durch Manipulation der Sauerstoffversorgung der Hirnzellen hervorrufen. Stan Grof hat z.B. eine spezielle Atmetechnik entwickelt - das sog. holotrope Atmen -, welches LSD-ähnliche Erfahrungen hervorrufen soll.
Interessant ist auch, dass es bestimmte (hochtantrische)Meditationstechniken gibt, die ähnliches bewirken. In den 60igern haben Leary, Metzner und Alpert Ähnlichkeiten zwischen Aussagen des sog. tibetischen Totenbuch (Bardo Thödol) und psychedlischen Erfahrungen festgestellt was dazu führte, dass eine Art "Reiseführer" für LSD-Trips entwickelt wurde (Psychedelic Experiences) auf Grundlage von Bardoerfahrungen. Unter Bardo versteht der Tibeter (drei)Zwischenzustände zwischen Tod und Wiedergeburt.
Und um das abzurunden sei noch Albert Hofmann genannt, der Ähnmlichkeiten zw. psyhedel. Erf. und den eleusinischen Mysterien vermutet.
Und da hier auch hin und wieder mal Christen hereinschauen nenne ich abschließend John Allegro, der das frühe Christentum in Verbundung mit einem Pilzkult sieht und Drogen am Anfang aller Religionen vermutet.
Irgendwo hat in diesem Forum ja mal einer was von THC-haltigen Weihrauch gepostet - möglicherweise ein nicht mehr klar erkennbarer Verhaltens- oder Ritualatavismus.
Terence McKenna fällt mir auch noch ein.
Dies nur mal als kleines Statemant zum Googeln und evtl. Suchen im ZVAB (da gibt es alte Bücher). Ansonsten nach "Grüne Kraft" googeln - ein alternativer Verlag. Der Inhaber war mit T. Leary bekannt. |
Die spezielle atemtechnik die von Stanislav Grof WEITER-entwickelt wurde (sie ist in wirklichkeit uralt), nennt sich Rebirthing oder auch einfach Breathwork - und sie funktioniert, und damit lassen sich tatsächlich LSD/Psylocybin/Mescaline/THC-ähnliche zustände erreichen.
Ich habe es selber x-mal ausprobiert!
Bei einem space-cake mit einer offenbar ziemlich hohem THC-dosis, habe ich selber eine ähnliche vision gehabt, wenn auch nicht ganz so vielfältig und spektatkulär.
Dennoch öffnen einem solche erlebnisse die augen, dass tatsächlich noch mehr zu erfahren ist, als uns unsere LINKE GEHIRNHAELFTE weismachen will...!
Bei dieser story ist es aber vollkommen egal ob der mann 'wirklich tot' war oder ob alles nur eine halluzination war. Oder sogar rein erfunden!
Mann kann daraus eine völlig neue, (eigentlich uralte) erkenntnis oder sicht der dinge gewinnen. Die meines erachtens auf diesem forum noch nicht so wirklich intensiv diskutiert worden ist - obwohl meines erachtens ausserordentlich interessant und revolutionär!
fox
|
|
Nach oben |
|
 |
fox registrierter User
|
(#118212) Verfasst am: 23.04.2004, 16:53 Titel: How real is reality? |
|
|
In obigem zusammenhang dies:
(von einem post auf:
http://awakeningtothedream.com/forum1/viewtopic.php?t=140 )
...What does science say about 'world stuff'?
Science says that there is a real world composed of matter/energy and that: "each person is a separate collection of this stuff".
As to the nature of this 'stuff', science agrees that at base (the quantum level), there is no 'substance' - just "relations between quantum events", which are most usually described in the form of mathematical equations - not 'things'.
However, it is said that at larger scales, these 'events' resolve into the 'things' that we perceive: 'hard things' made of 'ordinary matter'.
Science attests that: in and of itself, this 'matter stuff' is "unfeeling and unknowing" (plain dead). Yet, according to science, some of this stuff becomes aware when it is aggregated as 'brains'.
In other words, awareness is postulated to arise out of non-awareness: life out of death... a miracle indeed!
It is supposed to work like this:
External stimuli from the real world (eg 'photons/electro-magnetic radiation' (ie. light), or 'odour molecules', etc) impact on special parts of the body (eg, eyes or nose) creating electro-chemical impulses that travel along the nerves to specific parts of the brain. It is said that the resulting activitiy in the brain gives rise to sensations: colours (seeing), sounds (hearing), flavours (tasting), odours (smelling) and feelings (feeling) inside the brain.
These sensations are meaningless in themselves.
Meaning (knowing) is apparent only when ideas are combined with the sensations to give the impression of a 'felt reality' - inside the brain.
Science has no idea how atoms in a brain create and perceive 'colour', or any other sensation. And, no wonder!
No one has ever seen, or can ever see, 'colours' (or any other sensation) manifesting in a brain in order for any hypothesis to be tested!
All that has ever been observed are apparent traces on apparent instruments that measure postulated electro-chemical impulses in apparent brains!!!!
I said 'apparent' traces and 'apparent' instruments and 'apparent' brains simply because whatever is seen (according to science) is inside the brain.
In this 'perceived world', all 'things'are apparent (without 'substance'). Just like the 'dream world' that seems 'solid' while dreaming - but is not.
Of course, when dreaming, you are not 'in the dream' - the dream is 'in you'.
And this too is what science asserts: the whole perceptual world is an illusion inside the head.
In so far as science is concerned, the only difference between the 'perceived world' and the 'dream world', is that the 'perceived images' represent a 'copy' of the 'outside world' and are caused by stimuli from that world. On the other hand, 'dream images' are postulated to arise solely from activity in the brain itself.
But ask yourself, how could 'dead' atoms (that know nothing of who or what or when or where they are) in some supposed 'outside world' interact with dead atoms in a supposed body and brain so as to convey to those dead atoms what the 'outside world' looked, smelled, tasted, sounded and felt like?
How could dead atoms in a brain (that can never get outside the head to see or feel anything in the supposed 'real world') create these impressions for themselves - if all that exists inside a brain is dead atoms?
How could dead atoms give rise to LIFE: laughter, sorrow, music, friends and enemies - the whole wonderful panorama that is this experience?
Science itself asserts that nothing of the supposed real world can ever be seen or known directly by any one.
According to science, the supposed 'real world' is ever beyond the reach of the senses. It cannot be seen or heard or tasted or smelled or felt directly.
Look around. Science says that everything seen and felt is inside your head.
Can you locate the head that science says exists?
Sorry, it cannot be done.
You may say, I can see it in the mirror. No. If you see it, science says the image is inside the head. If it is inside, it cannot be your head.
Or, what about the feeling of your head in your hands. No again. Any feeling is inside the brain - according to science.
However you may try, you cannot get outside yourself to see who you really are.
This truth is true forever. It is not scientific truth, it is the nature of being.
Does this render the formulations of science meaningless?
Emphatically No.
But that too is a story for another day.
|
|
Nach oben |
|
 |
|